استفاده ازمنابع عظیم انرژی خورشید برای تولید انرژی الکتریسته، ایجاد گرمایش محوطه‌ها و ساختمانها و… اخیراً شروع گردیده‌است. بی تردید یکی از مهمترین فعالیت‌های کشورهای پیشرفته در کاهش مصرف سوخت های فسیلی، گسترش تکنولوژی‌هایی است که از منابع تجدیدپذیر و نامحدود انرژی استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی انرژی خورشیدی و رابطه آن با فناوری ترافیکی می‌پردازیم.

این موضوع تاثیر فراوانی را هم بر اقتصاد و هم بر محیط زیست در پی خواهد داشت. بدین معنی که با استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی از پایان منابع فسیلی سوخت جلوگیری شده و مضرات زیست محیطی آنها نیز ایجاد نخواهد شد. با وجود آنکه انرژی خورشید و مزایای آن در قرون گذشته به خوبی شناخته شده بود ولی بالا بودن هزینه اولیه چنین سیستم‌هایی از یک طرف و عرضه نفت و گاز ارزان از طرف دیگر سد راه پیشرفت این سیستم‌ها شده بود تا اینکه افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳ باعث شد که کشورهای پیشرفته صنعتی مجبور شدند به مسئله تولید انرژی از راه‌های دیگر (غیر از استفاده سوختهای فسیلی) توجه جدی‌تری نمایند. ایران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان است.

انرژی فتوولتاییک به تبدیل نور خورشید به الکتریسیته از طریق یک سلول فوتوولتاییک (pvs) گفته می‌شود، که به طور معمول توسط یک سلول خورشیدی انجام می‌پذیرد. سلول خورشیدی یک ابزار غیر مکانیکی است که معمولاً از آلیاژ سیلیکون ساخته می‌شود.

 

ضرورت استفاده از سیستم فتوولتائیک

بدلیل گستردگی طبیعی انرژی های تجدیدپذیر و به ویژه انرژی خورشیدی و در دسترس بودن آنها در موقعیت های خاص استفاده از این انرژی از اولویت ویژه ای برخوردار است. با توجه به رشد فزاینده تولید سلول و پانل های خورشیدی در چند سال اخیر در کشور از یک سو و دلایل استفاده از این منبع انرژی از سوی دیگر، صنعت فتوولتائیک مورد توجه خاصی قرار گرفته است. مهمترین دلایل استفاده از سیستم های فتوولتائیک عبارتند از:
• کاهش نیاز به سوخت های محدود و ارزشمند فسیلی
• کاهش مشکلات و هزینه های سوخت رسانی به ویژه در مناطق صعب العبور
• کاهش هزینه های تاسیس پالایشگاهها و خطوط انتقال نفت و گاز
• قابلیت تولید در محل مصرف و صرفه جویی در هزینه های انتقال و توزیع انرژی و عدم نیاز به شبکه سراسری برق
• تنوع بخشیدن به منابع تامین انرژی
• جلوگیری از تولید CO2 و کمک به حفظ محیط زیست
• امکان نصب و راه اندازی در توان های مختلف، متناسب با نیاز مصرف کننده
• طول عمر مناسب و سهولت در بهره برداری
• امکان نصب در نما یا روی سقف خانه ها به عنوان مصالح ساختمانی

 

اقدامات کیمیا صنعت اسپیتمان

ما در شرکت کیمیا صنعت اسپیتمان مفتخر به تولید سیستم های خورشیدی هستیم. این شرکت سالهاست که اقدام به تولید سیستم هایی که از این انرژی پاک و ارزان استفاده میکنند، نموده است. شایان ذکر است فرهنگ سازی و آموزش هموطنان عزیزمان جهت اطلاع از ضرورت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر از اهداف بلند مدت شرکت کیمیا صنعت اسپیتمان است.

به این post امتیاز دهید.