یک دانشجوی دانشگاه نبراسکا توانست با ۷۰۰ دلار “هوندا سیویک” خود را به یک خودرو خودران تبدیل کند.

درحالی که تلاش‌های شرکت سازنده‌ی خودروی او یعنی شرکت هوندا دراین زمینه ناموفق بوده، رانندگانی که توانایی خودران کردن خودروهای خود را دارند می‌توانند بصورت قانونی برای این کار اقدام کنند. بسیاری نسل بعدی صنعت حمل و نقل را اتومبیل‌های خودران می‌دانند. اما این نوآوری فقط در انحصار شرکت‌هایی همچون “تسلا” نیست، بلکه شما می‌توانید آن را در خودروی نه چندان شاخصی همچون “هوندای سیویک”ـی که در پارکینگ دانشگاه نبراسکا پارک شده است بیابید.

 

تحقق شعار خواستن توانستن است

دانشجوی سال آخری دانشگاه نبراسکا، بروان یورگنسن، تنها ۷۰۰ دلار را صرف خرید یک نرم‌افزار متن‌باز کرد که از آن برای تبدیل وسیله نقلیه به یک خودران استفاده می‌شد. یورگنسن جزء افرادی بود که نسخه اولیه نرم‌افزار نه‌چندان موفق شرکت comma.ai را امتحان کرده بود. سازندگان این نرم‌افزار امیدوار بودند که محصول آن‌ها توانایی همگانی کردن فناوری خودران بودن را برای همه‌ی وسایل نقلیه فراهم آورد، اما خوش‌اقبال نبودند و این یورگنسن یود که با به کار گرفتن توانایی‌هایش در این زمینه کاری کند که اتومبیلش در بزرگراه‌ها نیز حرکت کند.

 

تصاویر واقعی از سیستم

برگرفته شده از سایت: comma.ai از اینجا ببینید.

 

اما آیا این موضوع نیاز به اجازه از نهادهای بالاتر داشت؟ آیا یورگنسن اجازه‌ نامه‌ای از اداره ملی امنیت ترافیک و بزرگراه آمریکا (NHTSA) دریافت کرده بود؟ چون یکی از عوامل کنار کشیدن شرکت comma.ai از این زمینه، الزاماتی از این دست بود که ‌می‌بایست رعایت می‌شدند.

 

 

اما از بخت خوب یورگنسن و خودرو خودران، این مقررات تنها شامل شرکت‌هایی می‌شد که اقدام به توزیع و فروش در این زمینه می‌کردند. اما از سوی دیگر مصرف کنندگان آزادی عمل بیشتری برای ارتقای وسایل نقلیه شخصی‌شان برای ورود به عرصه اتومبیل‌های خودران دارند. تنها مانع قانونی در این مسیر، پشتیبانی نشدن از طرف شرکت‌های بیمه است. بدین معنی که به طرز جالبی، دارندگان این نوع وسایل در صورت هرگونه آسیبی از سوی بیمه مقصر شناخته می‌شوند.

 

منبع: futurism

به این post امتیاز دهید.