در حال نمایش 5 نتیجه

خرید چراغ راهنمایی و رانندگی | چراغ ترافیکی

امروزه با افزایش تردد ماشین ها در سطح شهر، وجود چراغ های راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیک، کاهش خطرات مختلف از جمله تصادفات و… اهمیت بسیار بالایی دارد. این وسیله ایمنی که در انواع مختلف LED دار، چشمک زن، خورشیدی و غیره تولید می شوند که در صورت داشتن کیفیت بالا، برای سالیان زیاد بدون احتمال آسیب و مشکل برای شما در تقاطع چهارراه ها، مکان های پرخطر، جاده ها و… کار می کنند.

انواع چراغ رانندگی

انواع چراغ راهنمایی رانندگی

چراغ راهنمایی و رانندگی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی است که با توجه به محل قرار گیری، نوع ساخت و موارد این چنین، در شکل های مختلفی تولید می شوند. از انواع چراغ راهنمایی و رانندگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. چراغ ترافیکی مدل لامپی

چراغ راهنمایی و رانندگی لامپی، یکی از انواع تجهیزات ترافیکی است که در آن از لامپ­های رشته ای استفاده می­شود. بدون ­شک به ­دلایل مختلفی نظیر نور کم، فرسودگی، سوختن لامپ ها و مواردی از این قبیل، بسیاری از چراغ ­های راهنمایی لامپی را با مدل LED آن جایگزین می کنند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این مدل دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و مشکل آن با تعویض یک لامپ برطرف خواهد شد؛ همچنین به دلیل مقاومت زیاد در برابر گرما و رطوبت امروزه بیشتر در جاده ها کاربرد دارد.

2. چراغ ایمنی LED دار

چراغ راهنمایی رانندگی LED دار که از دیودهای نوری در تولید آنها استفاده شده است، نوع جدیدی از چراغ های ترافیکی هستند. در انواع قدیمی این چراغ های ایمنی، از یک لامپ بزرگ برای نوردهی استفاده می شد؛ اما امروزه این وسیله از مجموعه ای از ال ای دی های کوچک در کنار هم تشکیل شده که در صورت مشاهده از دور، به شکل منبع نوری یک دست دیده می شوند. داشتن پرتاب نور بیشتر، مصرف برق کمتر، طول عمر بیشتر و قیمت مناسب، این تجهیز ترافیکی را محبوب و پرفروش کرده است.

چراغ رانندگی LED

3. چراغ عابرین پیاده

چراغ راهنمایی عابر پیاده به طور معمول از نوع LED دار است و برای کنترل تردد عابرین پیاده استفاده می شود. علائمی نظیر دست، عابر در حال حرکت، عابر ایستاده، دوچرخه ایستاده و موارد مشابه از موارد پرکاربرد مورد استفاده در این وسیله ترافیکی است.

چراغ رانندگی عابرین پیاده

4. چراغ چشمک زن

چراغ های چشمک زن معمولا در مکان هایی خاص مانند ورودی ها، پل، راه آهن و… کاربرد داشته و برای نشان دادن احتیاط به کار می روند. معمولا این وسیله ترافیکی مهم با توجه به محل قرار گیری و نیاز آن به صورت یک خانه یا سه خانه در رنگ های مختلف زرد و قرمز استفاده می شود:

  • چراغ چشمک زن زرد در محل هایی نصب می شود که خودرو باید با احتیاط رانندگی کرده و نیازی به ایست کامل نیست. در این شرایط با کاهش سرعت نیز می توان از مسیر نصب چراغ چشمک زن زرد عبور کرد. محل های پرکاربرد برای نصب این چراغ شامل خروج از مسیر اصلی به فرعی، پلیس راه ها و در بزرگراه ها قبل از رسیدن به عوارضی است.
  • چراغ چشمک زن قرمز نیز در محل هایی نصب می شود که خودرو قبل از ورود باید ایست کامل انجام دهد و پس از بررسی مسیر و نبود خطر حرکت کند. این نوع چراغ راهنمایی بر سر تقاطع های فرعی به اصلی، ایستگاه های آتش نشانی، اورژانس و موارد مشابه استفاده می شود.

5. چراغ های فلش دار

معمولا بر سر سه ‌راه ‌ها و چهارراه ‌هایی که دارای ترافیک زیادی هستند از چراغ راهنمایی فلش دار استفاده می‌ شود. علائم در این نوع چراغ به‌ صورت پیکان هستند و اگر مسیر انتخابی شما برای حرکت با فلش قرمز نمایش داده شده باشد باید تا سبز شدن آن صبر کنید.

6. چراغ های راهنمایی ثانیه ‌شمار

چراغ ترافیکی ثانیه‌ شمار، نوعی از وسایل ایمنی است که بر سر چهارراه‌ ها نصب می ‌شود. رانندگان با وجود ثانیه ‌شماری که در کنار چراغ راهنمایی قرار دارد می‌ توانند زمان انتظار خود را مشاهده کنند و در صورت لزوم خودروی خود را خاموش نمایند؛ این مورد می ‌تواند تا حد بسیار مطلوبی به کاهش آلودگی هوا کمک کند. در برخی از موارد ممکن است ثانیه ‌شمار این دستگاه ‌ها به دلیل ترافیک ایجاد شده در مسیر خاصی با اختلال مواجه شود. برای رفع این مشکل از سنسورهای مخصوص در مسیر خیابان ‌ها استفاده کرده ‌اند که با توجه به میزان ترافیک ایجاد شده در مسیر خیابان، زمان ثانیه‌ شمار را افزایش می‌ دهد.

چراغ های راهنمایی ثانیه‌ شمار یکی از رایج‌ ترین انواع چراغ های ترافیکی هستند.

7. چراغ ترافیکی خورشیدی

چراغ سولار یا خورشیدی یکی از انواع تجهیزات نوین راهنمایی و رانندگی است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در مکان هایی مانند جاده ها که به دسترسی به برق کشی دسترسی امکان پذیر نیست کاربرد دارد. چراغ خورشیدی تا 7 شبانه روز در تاریکی و تا 14 روز در هوای نیمه ابری می تواند به خوبی فعالیت کند. همچنین با داشتن فواید بی نظیر زیر به زودی جایگزین انواع قدیمی چراغ های راهنمایی و رانندگی خواهد شد:

  • بدون نیاز به برق
  • اشغال فضای کم
  • نصب و تعمیر ساده
  • عدم نیاز به کابل کشی

چراغ رانندگی لامپی

مشخصات فنی چراغ های راهنمایی رانندگی جدید

در گذشته در تولید چراغ راهنمایی و رانندگی از فلزهایی مقاوم برای بدنه آنها استفاده می شد. این موضوع اگرچه مقاومت آنها را بالا می برد اما باعث مشکلاتی از جمله هزینه زیاد، وزن سنگین، احتمال بالای زنگ زدگی و… می شد. برای حل این مشکلات امروزه از پلی کربنات که یکی از پلیمرهای ترموپلاست مقاوم است، استفاده می شود. همچنین کریستال و چراغ های LED جای لامپ ها قدیمی را گرفته و در نهایت یک چراغ راهنمایی شفاف و پر نور، با وضوح بالا ایجاده کرده اند.

قیمت چراغ راهنمایی و رانندگی

قیمت چراغ های راهنمایی رانندگی یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید است؛ اما به طور کلی نمی توان قیمت دقیقی برای این وسیله ترافیکی مهم تعیین کرد زیرا به عوامل زیادی از جمله جنس بدنه، نوع چراغ، فناوری به کار رفته در آن و… وابسته است. همچنین چراغ های ایمنی که به طور هوشمند بر اساس میزان ترافیک زمان قرمز بودن آن را تعیین می کنند یکی از جدید ترین انواع چراغ راهنمایی و رانندگی هستند که هزینه بالاتری نسبت به مدل های قدیمی دارند.

خرید چراغ راهنمایی و رانندگی از کیمیا صنعت

چراغ های راهنمایی و رانندگی یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی هستند که در کاهش ترافیک و احتمال تصادفات بسیار تاثیر گذار می باشند. در هنگام خرید این وسیله ترافیکی توجه به استانداردهای لازم اهمیت بسیار بالایی داشته و باید از مکانی معتبر تهیه شوند. کیمیا صنعت به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات ترافیکی در شرق ایران، مرجعی عالی برای خرید انواع چراغ های راهنمایی و رانندگی، با بالاترین کیفیت و در بهترین قیمت با ماندگاری بالا می باشد.