با توجه به گسترش سیستم حمل‌ونقل و شلوغی خیابان‌ها و شهرها، استفاده از تجهیزاتی جهت حفظ امنیت و کنترل ترافیک، امری ضروری است. به همین منظور در سطح شهرها و معابر از تجهیزات ایمنی ترافیک استفاده می‌کنند تا علاوه بر مدیریت نظم، از وقوع تصادفات نیز جلوگیری شود. چشم ببری ترافیکی یکی از جدیدترین تجهیزاتی است که به تازگی به بازار عرضه شده است و با هدف اعلام هشدار به رانندگان برای کاهش سرعت و حرکت در خطوط مخصوص استفاده می‌شود. ظاهر زیبای آن باعث افزایش استفاده از آن در پارکینگ‌های شهری شده است؛ چرا که این محصول علاوه بر کاربردهایی که دارد سبب ایجاد نمایی مدرن در پارکینگ می‌شود و در زیبایی آن نقش به‌سزایی دارد. ما در این مطلب ضمن معرفی این محصول، به این موضوع که چشم ببری ترافیکی چه کاربردی دارد نیز اشاره خواهیم کرد.

چشم ببری ترافیکی

آشنایی با گل‌میخ‌ها

‌گل‌ میخ‌ ها یکی از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی هستند و انواع مختلفی دارند. هدف از استفاده این محصولات، افزایش ایمنی و نظم بخشیدن به محیط است. با توجه به کاربردهای متفاوت گل میخ، کیفیت آن‌ها نیز متفاوت است. جنس این محصولات از پلاستیک، سرامیک و چدن است و در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند.

نشانگرهای به‌کار رفته در گل میخ ها معمولا لنز است که با بازتاب نور خودرو باعث افزایش دید راننده می‌شوند. چشم گربه ای ترافیکی و چشم ببری ترافیکی دو نمونه از اصلی‌ترین گل‌میخ‌های موجود در بازار هستند که با هدف ایمن‌سازی پارکینگ‌ها و معابر شهری و جاده‌ای نصب می‌شوند. کاربرد دو محصول نام‌برده شده بسته به محل قرارگیری‌شان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین اگر قصد خرید گل میخ را دارید لازم است با انواع گل میخ ها و کارایی هر یک از آن‌ها به‌طور دقیق آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کاملی از جدیدترین گل میخ عرضه شده به بازار یعنی چشم ببری ترافیکی بپردازیم.

چشم ببری ترافیکی چیست؟

یکی از علائم افقی راه است که با هدف هدایت مسیر نصب می‌شود. جنس این محصول از شیشه بوده و از خاصیت بازتابندگی بالایی برخوردار است. مقاومت آن در برابر فشار بسیار زیاد است و این قابلیت را دارد که در جهت‌های مختلف، نور را بازتاب کند. این محصول تاکنون در رنگ‌های زرد، سفید، سبز و قرمز به بازار عرضه شده است. نصب چشم ببری ترافیکی بسیار ساده است؛ به طوری‌که می‌توان آن‌ را به کمک چسب مخصوص در حفره‌های ایجاد شده بر روی آسفالت‌ها نصب نمود. این محصول از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و نقش قابل‌ توجهی در کنترل و مدیریت ترافیک دارد. برای دانستن اینکه این وسیله چه کاربردی دارد، با ما همراه باشید.

مشخصات چشم ببری ترافیکی

سطح صاف این جداکننده یکی از بارزترین ویژگی‌های آن است و از ماندن هرگونه گردوغباری بر روی آن جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل چشم ببری ترافیکی کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری را دارد. با توجه به اینکه سطح بازتاب این محصول در پایین صفحه قرار دارد و به‌وسیله اسپری حرارتی جهت بازتاب همیشگی نور پردازش شده است، در بخش‌های منحنی آن، هیچ نقطه کوری یافت نمی‌شود. در این جداکننده یک لنز محدب به‌کار رفته است که پوشش آن چدنی است و قدرت انعکاس نور بالایی دارد.

از این محصول برای جداسازی مسیر، کاهش سرعت و بازتاب نور در محل‌هایی که نور بسیار کم باشد استفاده می‌شود. یکی دیگر از اصلی‌ترین مشخصات چشم ببری ترافیکی این است که در تمام شرایط جوی، روشنایی آن قابل دیدن است. وزن این محصول حدود ۵۰۰ گرم است و قطر آن را می‌توان حدود ۱۰۰ میلی‌متر در نظر گرفت. ارتفاع چشم ببری ترافیکی ۴۰ میلی‌متر است و می‌توان آن را در رنگ‌های مختلفی مشاهده کرد. از دیگر مشخصات ظاهری این محصول می‌توان به جنس شیشه‌ای آن اشاره کرد.

tiger glass road stud

چشم ببری ترافیکی چه کاربردی دارد؟

چشم ببری ترافیکی یکی از تجهیزات ترافیکی است که در شب و هنگام برخورد نور خودرو به آن باعث بازتاب نور و هدایت رانندگان می‌شود. از چشم ببری ترافیکی در جاده‌های برون شهری به‌عنوان تعیین‌کننده حریم راه و در سطح شهر به‌عنوان یک ابزار کنترل‌کننده ترافیک استفاده می‌کنند. این جداکننده ترافیکی را می‌توان در بخش خط‌کشی های محوری، مسیر عبور عابر پیاده، در کنار خط‌کشی های ممتد، در محورهای عرضی دریافت عوارض و ایستگاه‌های پلیس راه، در مسیرهای راه‌سازی و در کنار پل‌ها یا پرتگاه‌ها نصب نمود. استفاده از چشم ببری ترافیکی می‌تواند همانند سایر تجهیزات ایمنی ترافیک در کاهش تصادفات و بروز خسارت‌های ناشی از آن نقش داشته باشد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول، به فروشگاه اینترنتی کیمیا صنعت اسپیتمان مراجعه کنید و پس از کسب اطلاع بیشتر نسبت به آن، اقدام به خرید چشم ببری ترافیکی نمایید.

خرید چشم ببری ترافیکی

شما می‌توانید این وسیله ترافیکی را از فروشگاه‌های پیشگام در حوزه تجهیزات ترافیکی خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی کیمیا صنعت اسپیتمان با فعالیت در حوزه تولید و عرضه محصولات مختلف ترافیکی، یکی از مراکز فروش تجهیزات ترافیکی و پارکینگی است. هدف این فروشگاه، ارائه تجهیزات معتبر و مطمئن به شما عزیزان است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت محصولات ترافیکی و یا مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت کیمیا صنعت اسپیتمان با مشاوران و متخصصان این حوزه در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با سایر تجهیزات ایمنی، از مقاله‌های موجود در سایت استفاده نمایید و پس از آگاهی کامل، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید.

تجهیزات ترافیکی با هدف برقراری نظم و افزایش امنیت در سطح شهرها و جاده‌ها نصب می‌شوند. تنوع این محصولات بسیار زیاد است و استفاده از آن‌ها بسته به کاربرد و محیط قرارگیری آن‌ها متفاوت است. چشم ببری ترافیکی نمونه‌ای از این تجهیزات است که با هدف کاهش سرعت و جداسازی مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این محصول از شیشه مقاوم است که در دمای بسیار بالا گرمادیده است و امکان شکستن آن بسیار ضعیف است. با این‌همه اگر بشکند، به تیکه های ریز و پودرمانند کریستالی تبدیل می‌شود که هیچ خطر و یا خسارتی برای افراد و وسایل نقلیه ندارد.

امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی شاهد طراحی و تولید انواع تجهیزات ترافیکی هستیم. بدون شک در چند سال آینده به‌جای استفاده از نمونه‌های رایج بازار، شاهد گل­میخ‌­هایی خواهیم بود که با ال ای دی های نورانی کار می‌کنند و با نور خورشید شارژ شده و در شب می‌درخشند.

 

به این post امتیاز دهید.