نمایشگاه ترافیک هر ساله در کشورهای مختلف از جمله هلند، ترکیه، چین، آمریکا، امارات متحده عربی و سایر کشورها میزبان شرکت های فعال در زمینه ترافیک و خدمات شهری از تمامی کشورهای دنیا هستند و به‌روزترین تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه را ارائه می کنند.

نمایشگاه ترافیک

یکی از این نمایشگاه ها GULF TRAFFIC است که سالانه در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود. حضور برندهای نام آشنایی مانند SIEMENS ، KOMOTO ، NIKKALITE ،HIGHWAYS  WORD،  KIWALITE ، ITSINTERNATIONAL  ، TRAFFIC-TECHNOLOGY-TODAY ، NISSEN و بسیاری دیگر نمایانگر اهمیت این نمایشگاه است. بیش از یک دهه است که ما در این نمایشگاه ها به عنوان بازدید کننده شرکت می کنیم. با وجود حضور تعداد انگشت شماری از شرکت های ایرانی به عنوان مبلغ و نماینده شرکتهای خارجی در این چند دوره، متاسفانه تا کنون هیچ تولید کننده ایرانی برای ارائه محصول داخلی خود حضور پیدا نکرده است.

 

جای خالی تولید کنندگان ایران

غیر قابل قیاس بودن طراحی و کیفیت محصولات، بروز نبودن شرکتهای ایرانی با تکنولوژی روز ترافیک دنیا، وجود موانع مالی، عدم حمایت های صنفی و دولتی، عدم وجود صنف فعال و کارآمد، اولویت بندی قیمتی مشتریان ایرانی از جمله دلایل عدم حضور تولید کنندگان ایرانیست. به طور مثال سازمان ها و ارگانهای دولتی بدنبال کالای ارزان، فضا را برای متریال و طراحی های مدرن می بندند. شرکت ها نیز ترجیح را بر تولید کالاهای روتین گذاشته و بدنبال طراحی های نو و خلاقانه نخواهند رفت. تحریم های ظالمانه موجب حجوم تولید کنندگان ایرانی به واردات کالاهای بی کیفیت چینی و محدود شدن چهارچوبهای ذهنی رقابتی آنها شده است. کما اینکه چین نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته در این زمینه مانند هلند، ایتالیا، سوئد، آمریکا، آلمان و فرانسه حرفهایی برای گفتن دارد.

 

راهکار پیشنهادی

اما راه حل چیست؟ چگونه میتوان به این روند خاتمه داد؟  پیشنهاد ما اینست که اول از همه باید کمر همت برای کار گروهی ببندیم و همه جانبه برای پیشرفت و ترقی در این زمینه به یاری هم بشتابیم. تشکل های صنفی کمک شایانی برای این بخش مهم صنعتی به شمار می آید. به ایده ها و املاک فکری و معنوی یکدیگر احترام گذاشته، از کپی برداری محصولات هم پرهیز کرده و بدنبال نوآوری و خلاقیت باشیم. شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی را جدی بگیریم چرا که این مهم موجب بروز ایده های جدید و شکوفایی صنعت ترافیک خواهد شد. با روش هایی متناسب به نقد یکدیگر پرداخته چرا که انتقاد سازنده میتواند بسیاری از گره ها را بگشاید. پیشنهاد شما چیست؟ منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم. به امید شکوفایی این صنعت بنیادی و مهم کشور عزیزمان ایران.

 

– روابط عمومی کیمیا صنعت اسپیتمان

به این post امتیاز دهید.