همه مطالب

بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

بهترین نرم افزار مسیریاب سخنگو

بهترین برنامه مسیریابی سخنگو را می توان مواردی همچون بلد، نشان، WAZE، WAY، دال، گوگل مپ و… معرفی نمود. استفاده از سیستم موقعیت یاب GPS در ابتدا صرفا برای کاربردهای نظامی بود؛ اما به مرور بین همه کاربران مورد توجه قرار گرفت تا جایی که امروز بسیاری از افراد مسیرهای روزانه خود را با برنامه های مسیریاب پیدا می کنند. هر یک از این اپلیکیشن ها مزایا خاص خود را دارند؛ برای مثال بعضی از آن ها تابلو راهنمایی رانندگی و موقعیت دوربین ها را نیز مشخص می نمایند. سخنگو بودن نیز ویژگی دیگری است که برخی از این اپلیکیشن ها دارند.

بهترین نرم افزار مسیریابی سخنگو

اگر برای دانلود بهترین برنامه مسیریابی سخنگو به فروشگاه هایی همچون بازار، مایکت، اپل استور و… سری زده باشید، حتما با تعداد زیادی برنامه مواجه می شوید که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در میان همه این برنامه ها، کیمیا صنعت اپلیکیشن های زیر را به عنوان بهترین برنامه مسیریاب اندروید یا آیفون به شما معرفی می نماید:

  1. برنامه مسیریابی ویز
  2. نرم افزار مپ فکتور
  3. نرم افزار بلد
  4. سایجیک فارسی سخنگو
  5. اپل مپز
  6. نرم افزار کوموت
  7. نرم افزار نقشه نشان
  8. و…

1. برنامه مسیر یابی WAZE

یکی از بهترین برنامه های مسیریاب برای آیفون و اندروید، اپلیکیشن ویز است که کاربران زیادی در ایران دارد. این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی کرده و مسیرهای شما را با جزئیات کامل اعم از دوربین های پلیس یا محدودیت های ترافیکی مشخص می نماید. امکان ارتباط صوتی با این برنامه نیز وجود دارد که کار را با آن بسیار ساده نموده است.

لینک دانلود آندروید مسیریاب ویزلینک دانلود IOS مسیریاب WAZE

2. نرم افزار MapFactor

از جمله بهترین برنامه مسیریابی سخنگو خارجی که ایران را نیز پوشش می دهد، مپ فکتور است. این برنامه امکان نمایش نقشه به صورت ۲ یا ۳ بعدی را نیز دارد. همچنین می توانید با دانلود نقشه های مربوطه از آن به عنوان یک مسیریاب آفلاین استفاده نمایید.

دانلود نرم افزار مپ فکتور از گوگل پلیدانلود نرم افزار مپ فکتور از اپل استور

3. بلد، بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

اگر به دنبال بهترین برنامه مسیریابی فارسی سخنگو هستید که بتوانید به راحتی با آن کار کرده و مسیر مورد نظرتان را پیدا نمایید، نرم افزار بلد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با کمک بلد شما می توانید اطلاعات لحظه ای انواع راه های شهری یا روستایی رو بررسی کرده و بهترین و سریعترین راه را انتخاب نمایید. انواع مکان های عمومی در این اپلیکیشن به سادگی قابل پیدا کردن بوده و با دستیار صوتی آن بدون نگاه کردن به صفحه گوشی در مسیر مناسب حرکت خواهید کرد.

4. نرم افزار Sygic GPS Navigation

به عنوان بهترین برنامه مسیریابی سخنگو آفلاین که اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد، می توان نرم افزار Sygic GPS Navigation را معرفی نمود. با کمک این نرم افزار نقشه هر کشور را می توانید دانلود کرده و با دستیار صوتی آن مسیر دلخواه را پیدا نمایید. ارزان ترین پارکینگ ها، ایستگاه های سوخت، دوربین های کنترل سرعت پلیس و… مواردی هستند که در این مسیریاب مشخص شده اند.

5. APPLE MAPS، بهترین برنامه مسیریاب برای آیفون

بهترین برنامه مسیریاب برای ایفون که به طور پیش فرض نیز روی گوشی های آیفون وجود دارد، اپل مپس است. با این برنامه می توانید بهترین مسیر را با داده های به روز در یک رابط کاربری ساده پیدا نمایید. اطلاعات ترافیکی هم در APPLE MAPS به صورت زنده در اختیار شما قرار می گیرد.

6. KOMOOT، بهترین برنامه مسیریاب اندروید و آیفون

KOMOOT برنامه ای کاربردی و سخنگو برای مسیریابی است که حتی به صورت آفلاین نیز قابل استفاده خواهد بود. برای دوچرخه سواری، کوهنوردی، مسیرهای بین شهری و… که اینترنت ممکن است قطعی داشته باشد، این برنامه انتخاب مناسبی محسوب می شود. معمولا هنگام استفاده از این برنامه چند مسیر برای شما مشخص می شود که از بین آن مسیر دلخواه را انتخاب خواهید کرد.

7. نشان؛ بهترین برنامه مسیریابی سخنگو فارسی

یکی از بهترین برنامه های مسیریابی فارسی سخنگو که اطلاعات جامعی اعم از دوربین های پلیس، سرعتگیرها، میزان آلودگی هوا و… را نیز در اختیار شما قرار می دهد، نرم افزار نشان است. با این اپلیکیشن می توانید بهترین مسیرها را با دستیار صوتی آن پیدا کرده و حتی به صورت صوتی نیز مقصد دلخواه را برای برنامه مشخص نمایید.

8. Maps.me؛ برنامه مسیریابی آفلاین رایگان

یکی از قابل اعتمادترین و بهترین برنامه های مسیریابی سخنگو برای آیفون و اندروید، MAPS.ME است که به صورت آفلاین کار می کند. شما می توانید نقشه منطقه مورد نظر خود را ابتدا دانلود کرده و دیگر بدون نیاز به اینترنت مسیرهای مورد نیاز خود را به ویژه در جاده های بین شهری پیدا کنید.

9. وی (WAY)؛ بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

برنامه WAY با بیش از ۲ میلیون نصب در ایران را هم می توان به عنوان بهترین برنامه مسیریاب اندروید معرفی نمود. با استفاده از این نرم افزار نیز می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین مسیرهای خود را پیدا کنید. قابلیت نمایش دوربین های پلیس نیز در این نقشه وجود دارد.

10. برنامه مسیریابی دال

یکی از بهترین برنامه های مسیریاب فارسی نرم افزار دال است که به عنوان جایگزین ویز معرفی شد و شباهت زیادی به آن برنامه دارد. اپلیکیشن دال تمام نقشه های خود را از گوگل می گیرد و اطلاعات مسیر را هر ۳۰ ثانیه به روز می نماید. رابط کاربری این نرم افزار نیز ساده بوده و شما را دچار سردرگمی نخواهد کرد. عدم نمایش برخی از مکان ها مانند رستوران ها در این نقشه به عنوان نقطه ضعف آن مطرح است.

بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

لیست تکمیلی بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

بهترین برنامه مسیریاب برای آیفون یا اندروید را در لیست زیر نیز می توانید پیدا کرده و استفاده نمایید:

  1. گوگل مپ، بهترین برنامه مسیریابی سخنگو
  2. نرم افزار OsmAnd
  3. اپلیکیشن Polaris GPS
  4. برنامه مکان یاب
  5. نرم افزار مسیریاب نویتل، بهترین برنامه مسیریابی سخنگو غیررایگان
  6. برنامه مسیریابی  MAP.IR
  7. CoPilot GPS بهترین برنامه مسیریاب اندرویدی به ویژه برای شهرستان ها
  8. برنامه مسیریاب کارتا
  9. بهترین برنامه مسیریاب اندروید و آیفون، Yandex maps
  10. Inrix، بهترین مسیریاب با داشتن اطلاعات آب و هوایی یا جاده ای
  11. مسیریاب HERE WeGo، بهترین جایگزین برای WAZE
  12. برنامه مسیریاب Citymapper، نامزد بهترین نرم افزار در سال 2017
  13. مسیریاب inRoute Route Planner، بهترین مسیریاب آنلاین
  14. مسیریاب GIS۲، مسیریاب آفلاین با نقشه سه بعدی

ویژگی های بهترین برنامه مسیریاب اندروید و آیفون

بهترین برنامه مسیریاب برای آیفون یا اندروید حتما باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • دستیار صوتی: بهترین برنامه مسیریابی، سخنگو نیز هست؛ یعنی شما می توانید بدون نیاز به نگاه کردن صفحه گوشی مسیر را دنبال کنید. ضمن اینکه می توانید مقصد را نیز به صورت صوتی به نرم افزار اعلام نمایید تا مسیر برای شما مشخص شود.
  • رابط کاربری ساده: بهترین برنامه مسیریاب اندروید نباید هنگام استفاده شما را دچار سردرگمی کند.
  • انتشار اطلاعات ترافیکی: معمولا مخاطبان برنامه هایی که ترافیک جاده ای، دوربین پلیس، سرعتگیرها، شرایط جوی و… را نشان می دهند بیشتر انتخاب می کنند.
  • اطلاعات دقیق: بدیهی است که بهترین برنامه مسیریاب برای آیفون یا اندروید باید اطلاعات دقیق و درستی را ارائه کند. یافتن بهترین، کوتاهترین و سریعترین مسیر در کنار اعلام جزئیات دقیق مطلوب هر کاربری خواهد بود.
  • به روز بودن نقشه: نرم افزار مسیریاب شما باید نقشه های به روزی داشته باشد. این مسئله به ویژه در مسیریاب های آفلاین اهمیت زیادی دارد.

نتیجه گیری بهترین برنامه مسیریابی سخنگو

برنامه های متعددی برای مسیریابی ویژه اندروید و آیفون توسعه داده شده اند که برخی از آن ها قابلیت سخنگو بودن را نیز دارند. به عبارتی این برنامه ها مسیر را به شما اعلام می کنند و نیازی به مشاهده صفحه موبایل نخواهید داشت. بهترین برنامه مسیریابی سخنگو مواردی همچون بلد، نشان، گوگل مپ، WAZE، APPLE MAPS، KOMOOT و… هستند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از این نرم افزارها بهترین برنامه مسیریابی فارسی بوده و برخی از زبان فارسی و کشور ایران نیز پشتیبانی می کنند. آیا تاکنون از این نرم افزارها استفاده کرده اید؟ تجربه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در خصوص بهترین مسیریاب از نظر کاربران

بهترین برنامه مسیریابی سخنگو برای رانندگان ایرانی کدام است؟

معمولا استفاده از برنامه نشان و بلد به کاربران ایرانی توصیه می شود.

آیا استفاده از برنامه های مسیریاب رایگان است؟

بسیاری از برنامه های معرفی شده به ویژه بهترین برنامه های مسیریابی فارسی رایگان هستند. برخی از برنامه ها نیز غیررایگان بوده و برخی دو نوع رایگان و پریمیوم را دارند.